Jak promować lokalną restaurację – kilka pomysłów na skuteczne działania

udostępnij:

Promocja restauracji nie jest łatwym zadaniem. Duża konkurencyjność, sama specyfika branży, a także wyzwania ostatniego roku, podczas którego branża gastronomiczna mogła działać jedynie na wynos, są tego najlepszym dowodem. Niezależnie jednak od obostrzeń i aktualnej sytuacji epidemiologicznej, warto zastanowić się, w jaki sposób możesz samodzielnie prowadzić skuteczną promocję Twojego biznesu, która pozwoli Ci osiągnąć większe zyski. 

Po pierwsze – zadbaj o obecność w sieci

Choć być może ta porada wydaje się banalna, wiele osób o niej zapomina. Jeśli chcesz, żeby nowe osoby dowiedziały się o istnieniu Twojej gastronomii, zadbaj o jej widoczność. Przygotuj stronę internetową z czytelnym menu. Oferujesz inne dania w każdy dzień? Świetnie! Pamiętaj, by zaktualizować ich bazę na Twojej stronie, a jeśli zajmuje Ci to zbyt wiele czasu – po prostu zachęcić do kontaktu i sprawdzenia co poleca szef kuchni. 

Jeśli działasz na dowóz lub wynos – opisz dokładnie zasady. Nie zapomnij o zdjęciach. Apetyczne dania i klimatycznie wyglądające wnętrza, to elementy, które z pewnością przyciągną do Twojego lokalu nowych gości. 

Obecności w sieci nie ograniczaj do swojej strony. Facebook lub Instagram to popularne serwisy społecznościowe, w których wiele funkcji jest dostępnych za darmo. Tworząc swój fanpage masz szansę na budowanie małej społeczności wokół swojej kawiarni lub restauracji. Odwiedzający goście, którzy zostawią opinię lub na własnym koncie dodadzą zdjęcie jednocześnie oznaczając Twój lokal, są najlepszymi ambasadorami i zachęcają kolejnych amatorów dobrego jedzenia. Opisane serwisy mają także możliwość reklamy płatnej. W każdym z nich, w prosty sposób możesz ustawić reklamę, która trafi do grona osób, na których Ci zależy. 

O czym musisz pamiętać? O regularności. Zadbaj o częste aktualizacje, przygotuj ładne zdjęcia. Masz nową pozycję w menu? Nie zapomnij się nią pochwalić i zachęcić do odwiedzin. W ten sposób zyskasz nowych klientów, a tych, którzy stale będą obserwować Twój biznes, zachęcisz do aktywności. 

Po drugie – docieraj do stałych klientów i angażuj ich mocniej

Czy w twojej kawiarni lub restauracji pojawiają się co jakiś czas Ci sami klienci? Jeśli tak, czas otoczyć ich większą troską. To właśnie grupa, które może pojawiać się jeszcze częściej, być tą, która chętnie przetestują nowości w menu, a także przyprowadzą ze sobą nowych klientów. Nie bój się ich zatem nagradzać. Zaproponuj udział w programie lojalnościowym, który pozwoli im na czerpanie konkretnych korzyści – zniżki na posiłki, możliwość wybrania kolejnego napoju za darmo, albo wymiany punktów na konkretne benefity – każdą z tych opcji możesz aktywować za pomocą LoyRise. Twój klient w łatwy sposób będzie się mógł do niej zalogować, a następnie czerpać korzyści z udziału. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowania tego typu programu, cofnij się do naszej bazy wiedzy. Znajdziesz w niej treści, które krok po kroku zapoznają Cię z dostępnymi mechanizmami, pozwolą na samodzielne przygotowanie do działania, a także będziesz mógł przetestować aplikację. 

Komunikując się ze stałymi klientami, nie zapominaj także o tym, by to właśnie ich pierwszych powiadamiać o nowościach, dostępnych opcjach i planowanych zmianach. Jak to zrobić? Wysyłając prosty mailing, czy przesyłając SMS informujący o prowadzonych przez Ciebie działaniach. Każdą z tych akcji, łącznie z personalizacją szablonu mailingu także wykonasz z poziomu aplikacji LoyRise. 

Po trzecie – daj coś więcej i buduj doświadczenia 

Każda wizyta w Twojej restauracji czy zamówienie z niej jedzenia lub napojów na wynos powinny być dla klientów pozytywnym doświadczeniem. Dbaj zatem o szczegóły – nawet jeśli wysyłasz jedzenie przez pośredniczący portal, niech znajdzie się na nim karteczka z życzeniami smacznego lub podziękowaniem za zamówienie. O atmosferę wewnątrz lokalu z pewnością potrafisz zadbać, ale być może jest coś, co wymaga poprawy lub właśnie może wyróżnić Twoją ofertę na tle innych? Ciekawym pomysłem stosowanym przez wiele punktów gastronomicznych jest organizacja różnego rodzaju wydarzeń, które posiadają motywy przewodnie. Różnego rodzaju śniadania, lunche czy inne posiłki tematyczne to poza bezpośrednim przyciągnięciem do lokalu Twojego klienta, także okazja do zapoznania zupełnie nowej grupy z Twoją ofertą. Zastanów się także nad specjalnymi pozycjami w menu, które będą dostępne okresowo. Być może to właśnie one staną się niebawem kultowe wśród grona Twoich klientów? Wiele punktów gastronomicznych oferuje specjalne produkty w lecie i zimie. Może warto pójść za ich przykładem? 

Te kilka pomysłów możesz niewielkim kosztem wprowadzić niebawem w życie. Naszym zdaniem, warto przetestować choć jeden z każdego punktu. Ważne, żebyś po tych testach wyciągnął także wnioski – w przypadku wysyłek mailingów, SMSów oraz budowy programu lojalnościowego pomoże Ci analityka dostępna bezpośrednio w aplikacji LoyRise. Prowadząc działania na portalach  społecznościowych łatwo znajdziesz dane, które pozwolą na zaobserwowanie pewnej tendencji. Zauważasz, że coś się sprawdza? To świetnie. Zaangażuj się w te działania i kontynuuj je. Niebawem zobaczysz efekty.