Plusy i minusy każdego z mechanizmów programów lojalnościowych – wybierz odpowiedni dla Twojego biznesu

udostępnij:

Instalując aplikację LoyRise i przygotowując się do wdrożenia programu lojalnościowego, musisz zacząć od wyboru mechanizmu. Możesz zdecydować się na jedną z kilku różnych ścieżek. Nie wiesz jednak jak wybrać odpowiedni schemat programu lojalnościowego dla Twojego biznesu? W jaki sposób skutecznie go zaplanować? Sprawdź nasz krótki poradnik, który pomoże Ci na pierwszym etapie i wyjaśni najważniejsze różnice.

Po pierwsze – zastanów się nad swoimi możliwościami

Nie w każdym biznesie, dany mechanizm jest możliwy do wykorzystania w taki sposób, by był on atrakcyjny dla klientów. Wyjaśnimy to na przykładach. Załóżmy, że prowadzisz zakład fryzjerski i zastanawiasz się nad mechanizmem pieczątkowym. Jako nagrodę oferujesz jedno ze strzyżeń. Podejmując taką decyzję, napotkasz jednak kilka problemów. Pierwszym z nich jest to, że nie każde strzyżenie kosztuje tyle samo. Zastanów się, czy chcesz by zarówno osoba planująca ekstremalną zmianę, jak i ta, która jedynie chce podciąć końcówki, miała możliwość skorzystania z darmowej usługi? Jeśli jednak wprowadzisz ograniczenia, ryzykujesz, że benefit będzie nieatrakcyjny dla uczestników programu. 

Nie chcesz wprowadzać obostrzeń? Możesz zawsze odwlec w czasie moment skorzystania z oferty. Przyjmijmy, że co dziesiąta usługa będzie tą darmową. W tej sytuacji musisz liczyć się z tym, że klient korzyść z uczestnictwa w programie lojalnościowym zyska dopiero po bardzo długim czasie. Być może będzie to na koniec danego roku, zakładając, że podcina włosy co miesiąc. Jest duża szansa, że zapomni o nagrodzie i nie będzie ona dla niego motywująca, nawet gdy finalnie ją otrzyma. 

Z drugiej strony ten mechanizm może sprawdzić się w przypadku kawiarni, którą klienci odwiedzają częściej, a także szybciej mogą uzbierać rabaty. Darmowa kawa czy ciastko to także mniejszy koszt dla osoby prowadzącej tego typu biznes.

Kolejną opcją wartą rozważenia, są zniżki dla uczestników programu. Choć to mechanizm, który może być wdrożony niemal wszędzie, nie zawsze będzie tym, który opłaca się najbardziej.

W wielu wypadkach to program punktowy będzie idealnym narzędziem motywacji. Dzięki niemu połączysz atrakcyjne benefity, z możliwością łatwiejszego zysku. Sprawdź jednak, jak odpowiednio przygotować nagrody i określić ich wartość. 

Programy powinny być nastawione na zysk

Twój program lojalnościowy powinien dawać obustronne korzyści. Zarówno dla klienta biorącego w nim udział, jak i dla Twojego biznesu. Znasz już swoje możliwości jeśli chodzi o przyznawanie nagród, ale pewnie chcesz wiedzieć:

1. Jaką wartość powinny mieć poszczególne benefity?

2. Jakie koszty poniesiesz przyznając je klientom?

3. Który z  dostępnych mechanizmów programów jest najbardziej opłacalny?

Jeśli nie znasz na odpowiedzi na te pytania, mamy proste rozwiązanie. Pobierz arkusz, który krok po kroku pozwoli Ci obliczyć jaka opcja będzie najkorzystniejsza dla Twojego biznesu. Robiąc taką symulację, przekonasz się do ostatecznego wyboru. 

Nie bój się modyfikacji

Niezależnie od tego, jaką ścieżkę wybierzesz, możesz prosto zmienić swój program i planowane działania. Nie bój się testować nowych rozwiązań, weryfikować puli dostępnych nagród i gratyfikacji. Nie opieraj się tylko na intuicji. Skorzystaj także z analiz – dzięki temu szybko dowiesz się, które zaproponowane benefity przypadły do gustu osobom korzystającym z Twoich usług.

 Już wiesz, na jaki mechanizm warto postawić? Czas na sprawdzenie w praktyce. Przetestuj LoyRise za darmo i zacznij pracować nad lojalnością w Twoim biznesie.