Program lojalnościowy w salonach fryzjerskich — sprawdź, czy warto go wdrożyć w Twoim biznesie

Farbowanie, podcinanie końcówek, a może radykalne cięcia i metamorfozy? Jako osoba prowadząca salon fryzjerski z pewnością wiesz jakie potrzeby mają Twoi klienci. Być może posiadasz już także niewielką grupę, która chętnie wraca do Twojego salonu. Zastanawiasz się jednak nad tym, jak poszerzyć ich grono? Jak zachęcić odwiedzających do cyklicznego korzystania z usług? Czy da się zapobiec odejściu klientów do konkurencji? Rozwiązaniem tych problemów jest własny program lojalnościowy. Przeczytaj, dlaczego warto go wprowadzić i jak może pomóc Ci LoyRise.

Program lojalnościowy – czy to rozwiązanie dla salonu fryzjerskiego?

Z pewnością znasz programy lojalnościowe, a pewnie w kilku nawet uczestniczysz. Zastanawiasz się jednak, czy to rozwiązanie dla Twojego salonu? Jeśli świadczysz wysokiej jakości usługi, ale nadal boisz się konkurencji — warto spróbować. Dzięki temu rozwiązaniu Twoi klienci otrzymają wartość dodatkową do każdej wizyty. 

Program lojalnościowy to nic innego, jak narzędzie pozwalające Ci zbudować mocną relację z klientem. W jego ramach możesz zaoferować różne benefity. Jak działa to w praktyce? 

LoyRise w kilku prostych krokach 

Po pierwsze, dla każdej usługi określasz wartość w punktach. Określoną liczbę zyskuje proste obcięcie końcówek, odpowiednio większą koloryzacja i strzyżenie, a jeszcze inną — przygotowanie fryzury na specjalne wyjścia, czy zakup kosmetyku oferowanego w salonie. 

W zamian za zebrane punkty, klient może odebrać nagrodę. Wymienić je na kolejne usługi — te, z których dotychczas chętnie korzystali lub wypróbować zupełnie nowe. Ma szansę otrzymać darmowe odżywki czy szampony. Możliwości jest wiele i są one uzależnione od Twoich własnych preferencji. 

Program lojalnościowy ma także dodatkowe atuty – łatwa komunikacja z klientami to jedna z nich. Masz nowy zabieg w ofercie? Pojawiły się kosmetyki, o które pytają klienci? Wystarczy kilka prostych ustawień i możesz wysłać powiadomienie e-mail lub SMS do bazy Twoich lojalnych odbiorców. 

Co musisz wiedzieć przed wdrożeniem programu lojalnościowego?

Czy obawiasz się, że wprowadzenie programu lojalnościowego będzie się dla Ciebie wiązało z koniecznością pozyskania wiedzy oraz dokształcenia w tej dziedzinie? Wybierając LoryRise, nie musisz się o to martwić. Nasza aplikacja to rozwiązanie, które zostało stworzone przez ekspertów. Jej zadaniem jest krok po kroku przeprowadzić Cię przez proces tworzenia skutecznego programu i zapewnić Ci jego szybkie wdrożenie.

Po konfiguracji, z aplikacji LoyRise będzie mógł korzystać każdy z Twoich pracowników. W praktyce oznacza to, że w bazie lojalnych klientów znajdzie się każda osoba odwiedzająca salon, niezależnie jakiego fryzjera wybiera. 

Jak postąpić w przypadku gdy każdy fryzjer posiada oddzielne rozliczenie?

Jeśli boisz się, że obsługa przez różnych pracowników może rodzić to problemy, już na tym etapie rozważ różne scenariusze. Często stosowanym w salonach fryzjerskich schematem jest rozliczanie usługi przez każdego fryzjera osobno. Co zatem gdy dana osoba, trafi na klienta, który dziś ma strzeżenie gratis? Czy nie zarobi ona za swoją obsługę?

Istnieje proste rozwiązanie – możesz pokryć te koszty samodzielnie. Choć pozornie może wydać się to problematyczne, w dłuższej perspektywie zyskujesz. Masz lojalnego klienta, który chętnie powróci na kolejne strzyżenia czy farbowanie. Dodatkowo pamiętaj, że koszt poniesiony przez Ciebie nie jest aż tak wysoki – płacisz pracą swojego pracownika, zużyciem mediów, użytkowaniem przestrzeni i sprzętów. To niewielka zapłata za korzyści płynące z budowania relacji z klientem. 

Jak widzisz, stworzenie własnego programu lojalnościowego to dobre rozwiązanie także dla Twojego zakładu. Jesteś nim zainteresowany? Wypróbuj LoyRise. Sprawdź bezpłatnie możliwości, jakie daje i pobierz aplikację.