Prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego jest pełne wyzwań. Jednym z nich jest przyciągnięcie klientów i sprawienie, by powrócili do restauracji kolejny raz. Jak tego dokonać? Inaczej działać będzie biznes skupiony na osobach, mieszkających w danym mieście. Odmienny model przyjmą ci, którzy swoje oferty kierują do turystów i osób odwiedzających sezonowe dane miejsce. W obydwu przypadkach pomocą okaże się jednak aplikacja LoyRise.
Stali klienci – dbaj o ich potrzeby
Nieważne czy działasz w większym mieście, czy mniejszej miejscowości - pewnie borykasz się z problemem dużej i nieustannie rosnącej konkurencji. Otwieranie się kolejnych gastronomii, a także coraz większa chęć próbowania nowych smaków i kuchni przez Polaków są prawdziwym wyzwaniem. Jak zatem przyciągnąć do siebie klientów i sprawić, by wracali jak najczęściej, a także polecali miejsce swoim bliskim?
1. Doceniaj swoich klientów od pierwszej wizyty
Odpowiednia obsługa, świetna kuchnia – to pewien standard, którego oczekują osoby odwiedzające Twoją restaurację. Zastanów się jednak, jak możesz zachęcić ich do ponownych odwiedzin? Spróbuj wynagrodzić im te pierwsze. Niech już podczas tego zamówienia zyskają punkty lub pieczątkę w aplikacji. Poinformuj ich, co mogą otrzymać podczas kolejnej wizyty.
2. Pamiętaj, o tych, którzy wracają kolejny raz
Osoby, które po raz kolejny chcą skorzystać z Twojej restauracji, oczekują większej gratyfikacji i docenienia. Poza prostymi i ważnymi gestami, jak pamiętanie ich imion, czy miłe powitanie, warto zaproponować coś specjalnego.
Dzięki LoyRise każda wizyta może zmieniać się w zbieranie punktów. Zastanów się, na jakim etapie taka osoba, powinna dostać bonus dodatkowy. Być może klient oczekuje zniżki? A może jesteś w stanie podarować darmowy posiłek czy kolejną kawę? Warto nie tylko rozmawiać ze stałymi gośćmi, ale też zerknąć w analitykę aplikacji. To tam znajdziesz informacje o powracających do Twojej gastronomii osobach oraz o tym, czy korzystają z zaproponowanych im rozwiązań.
LoyRise – czy to rozwiązanie, które sprawdzi się w przypadku miejsc wybieranych przez turystów?
Choć wydaje się, że mechanizmy lokalizacji mogą być dedykowane tylko tym restauracjom, które chcą zapaść na dłużej osobom mieszkającym w danym mieście, jest to błędne przekonanie. Dostępne są także opcje, które sprawdzą się w przypadku miejsc odwiedzanych sezonowo.
1. Szybka gratyfikacja, czyli zachęta do powrotu podczas tego samego wyjazdu
Jeśli swoim klientom jesteś w stanie zaoferować szybką nagrodę, jest szansa na to, że powrócą do restauracji podczas trwającego pobytu. Zastanów się, co może ich zachęcić do tego, by w krótkim odstępie czasu znowu skosztowali Twojego menu.
2. Budowanie lojalności w dłuższej perspektywie
Nawet turyści mogą jednak powrócić po pewnym czasie. Kilka lat, nowy sezon, rok? Możesz monitorować czas ostatniej wizyty w swojej aplikacji, a także przypominać klientom o sobie i zachęcać ich do kolejnej. Ważne wydarzenie w mieście, czy cykliczna letni festiwal – to momenty, w których warto skontaktować się z turystami, którzy niegdyś skorzystali z Twojej oferty.
Jak widzisz, programy lojalnościowe sprawdzą się także w gastronomii. Być może, pierwsze próby już masz za sobą, choć nawet nie myślałeś o nich w ten sposób. Czy przetestowałeś program pieczątkowy? Twoi klienci mogli zyskać darmową kawę przy jednej z wizyt? A może chcesz poznać inne opcje? Sprawdź je teraz, dzięki aplikacji LoyRise.